13ZOBRAZENÍ

Investice mužů a žen mají podobné výsledky, každé pohlaví se k němu ale propracovává jinak

Investování, peníze, instrumenty nemusejí být jen o číslech.

Zamysleli jste se například nad tím, že výběr barvy domu, ve kterém si chcete koupit byt, se nemusí líbit mužově partnerce jenom kvůli tomu, že červená nepatří mezi její oblíbené barvy? Marketingoví experti k tomu rádi dodávají, že i když o nákupu nemovitosti, auta a drahých věcí vždy rádi rozhodují muži, ženy tahají za neviditelné nitky. Mají totiž vliv na investiční rozhodování.

Pokud mluvíme o pořízení nějaké investice, kam samozřejmě patří i nemovitost, vždy platí pravidlo, že žena má při investování jediný cíl – nezadlužit se fatálně. Dluh je totiž pro ni podle názorů expertů obávané riziko, které většina žen nemá ráda. Odborníci to vysvětlují tím, že ženy hledají v životě jistotu nejen v partnerském vztahu, ale i ve financích. Žena je podle těchto názorů ochotna jít do dluhu jen na nezbytně vysokou částku a samozřejmě, pokud budou příjmy partnera dostatečně zajištěny proti případným rizikům.

V mnoha studiích se objevuje princip bezpečnosti jako první důvod srovnání úspěchů mužských a ženských investic.

Ženy jsou při investování ve většině případů méně agresivní než muži a dokáží si přiznat, že nevědí více, než ostatní. Tedy, že i jejich znalosti při investování mohou mít nedostatky. Přesto ve výsledku dostupná čísla hovoří o tom, že zas tak vážné rozdíly ve výkonnosti daných typů investic mezi pohlavími nejsou. Není totiž možné říct, zda to, že muži chtějí investici zhodnotit sami, bez pomoci zvenčí a agresivněji než ženy, je výhodnější. Jediný rozdíl je v tom, že ženy jsou obecně více kreativní, než muži v jejich investicích. Podle jedné britské studie mají ženy tendenci být k investicím trochu více sentimentální než muži, proto vyhledávají místní, dobře známé společnosti a tak mají mnohem větší znalosti o pozadí a denním podnikání firem, než jejich mužské protějšky s často anonymní firmou, jejíž fungování nelze ani zkontrolovat. Oprýskané fasády, temné barvy, či polorozbořené zdi, i přes úžasnou lokalitu, či vnitřní kouzlo tak nemusejí přilákat ženinu pozornost, jako nablýskaná novostavba, vlastnící pestrou omítku. Psychologové ale varují, že nic se nedá zobecňovat, takže popsaný princip může fungovat i naopak.