128ZOBRAZENÍ

V 2015, drobní vlastníci se snažili ušetřit na provozu. Někteří majitelé objektů se snažili vzdát řízení provozem na outsourcing, a v důsledku výrazně utrpěl segment malých a středních manažerů společností, jejichž pool služeb zahrnoval řízení renta vztahů a marketingovou činnost zařízení.

Velkým hráčům nákupního trhu a síťovým developery rok 2015 prokázal, že na pozadí “zmrazení” vkládání nových objektů a minimální obsazenost vstup je zřejmé, že vzdát se služeb správcovské společnosti – to znamená snížit vlastní výnosy. Ještě před pěti-šesti lety ne všichni majitelé pochopili, proč jim vůbec potřeba správcovská společnost, ale současná situace ukázala, že profesionální WK na zařízení výrazně snižuje rizika spojená s krizové ekonomické situaci, což umožňuje nejen stabilizovat příjmy vývojáře, ale také vytvářet všechny podmínky pro jeho růst, i přes neustálou proměnlivost trhu. Většina vlastníků, tak či onak, přijde k rozhodnutí zahájit jednání s vedením společnosti, a tento trend bude narůstat, což je doloženo převodem na externí řízení v letech 2014-15 objektů, jejichž majitelé do toho vždy řídili nich samostatně. Dokud se tento trend je nejvíce patrný ve velkých městech a v regionech jasně vyčnívají dva přístupy k řízení nákupních komplexů. Velký developer, provádění cílené expanzi do regionu buď objekt s investičními cíli, nejčastěji bude hledat odbornou správcovskou společnost, protože jeho cíle jsou rychlý vývoj objektu a dosažení určitých ukazatelů.